De ultieme social media handleiding voor fotografie in 2019

Spark, Workflow

in 2 minuten te lezen

Het valt niet mee. Facebook, Instagram, LinkedIn. Allen verwerken je foto’s nog even kort voordat je pracht en praal online staat. Maar hoe zorg je er nou voor dat je de maximale kwaliteit haalt voor social media anno 2019? Wij leggen het uit in een makkelijk overzicht!

Het uploaden van hoge resolutie foto’s nooit een goed idee. Buiten dat dit langer duurt (tot 11x langer) is het ook niet bevordelijk voor de kwaliteit van de foto’s. Elk social media platform zal namelijk de foto’s zelf verwerken om te voorkomen dat ze veel data verbruiken. Dat is namelijk weer ten nadelen voor de gebruikers.

Wij helpen je graag op weg. Hieronder vind je een cheatsheet die je helpt met het uploaden van foto’s voor het maken van een post. Heb je vragen over hoe wij jou kunnen helpen met afbeeldingsformaten? Laat het ons weten! We helpen je graag verder.

Facebook

Facebook past automatisch de indeling van je foto’s aan wanneer je deze uploadt. Om de hoogst mogelijk kwaliteit op Facebook te krijgen dien je te houden aan de volgende regels:

Upload je geregeld foto’s en video’s via Facebook’s Paginabeheer op je telefoon? Vergeet dan niet om “Uploaden naar HD” aan te zetten!

Ga naar Instellingen (van je telefoon) > Paginabeheer > Upload HD.

Instagram

Instagram is vanuit zichzelf een foto platform. Hierdoor is het makkelijker om goede kwaliteit foto’s in iedereens overzicht te krijgen. Toch geeft Instagram enkele richtlijnen:

LinkedIn

LinkedIn is een vreemd eendje in de bijt en online zijn vele discussies te vinden wat nou het beste is voor LinkedIn. Echter kan voor posts wel uitgegaan worden van het volgende:


Benieuwd wat Spark voor jouw content kan betekenen?

Tijd voor een kop koffie

Gepost op 12 februari 2019 door Vincent

Onze werkwijze Even voorstellen - Vincent

Case Studies

Blijf nieuwsgierig!

Een kijkje in onze keuken. Leer hoe wij van problemen uitdagingen maken.

Content Marketing

Content marketing is de nieuwe king! Het is de afgelopen jaren sterk in opkomst en een van de meest populaire marketingtrends van Nederland.

Lees meer