Content = King

Content Marketing

Business

in 4 minuten te lezen

Wij zien content als waardevolle marketing tool. Eigenlijk de meest effectieve tool voor de marketing van jouw bedrijf of evenement. Spark specialiseert zich niet alleen in het vastleggen van activaties, maar juist ook in het ontwikkelen van content voor uw marketing strategie. 

Wat is content marketing?

Content marketing is een effectieve manier om klanten te trekken, door ze te voorzien van interessante en prikkelende content. Het is een strategische benadering van de markt die zich focust op het maken en verspreiden van content en informatie die jouw doelgroep bindt aan jouw merk. Doordat je doelgroep interesse toont voor je content, ontstaat er een band tussen de klant en jouw merk. Als jouw klanten dan jouw product of service nodig heeft, dan zorgt een goede content marketing strategie dat de klant voor jouw merk kiest. Ook kunnen onwetende klanten zich realiseren dat ze de dienst of service die jij aanbiedt nodig hebben. 

Kortom, content marketing is het vertellen van je verhaal en het delen van je kennis door middel van tekst en beeld door deze te verspreiden onder je doelgroep. 

Hoe bepaal je een content strategie?

Het idee is dat je jouw verhaal of je kennis gaat delen met je doelgroep. Niet met als eerste intentie om meteen je product bij de klant te slijten. Maar juist om een connectie te laten ontstaan tussen jouw merk en je klant. Zodra deze connectie groeit, wek je vertrouwen bij de klant. Dit is eigenlijk de basis van een goede marketing strategie. Laten zien waar je voor staat en proberen om klanten aan je te binden.

De actie die je wilt activeren hangt dan weer af van de doelen die je hebt met content marketing. Daarom is het belangrijk om die eerst te definiëren. Voorbeelden van content marketing doelen zijn:

Maak voor je begint met het inkopen van content duidelijk wat je doelen zouden moeten zijn. Verschillende doelen behoeven verschillende content marketing strategieën. Wist je al dat wij jou daar graag mee helpen?

Het content marketing plan

Na het bepalen van je strategie, ga je om de tafel om een plan te maken. Welk verhaal je gaat vertellen is duidelijk. Maar hoe je het vertelt is net zo belangrijk. Een plan is altijd een goed idee. Het Hero Hub Hygiëne model laat heel goed zien hoe een content marketing strategie er in globale zin uit moet zien.

Met een content plan ontwikkel een beeldbank die consistent wordt aangevuld. Dan is er geen excuus meer om je content marketing niet op orde te hebben en vertel je jouw verhaal consistent over alle kanalen.

Het doel van content marketing

Door content marketing goed te begrijpen en doelgericht in te zetten, is het mogelijk om je doelen te halen. Veel ondernemers zitten passief te wachten tot werk naar hun toe komt. Maar door actief deel te nemen in je doelgroep, waardevolle content te delen en het Hero Hub Hygiëne model te gebruiken kan je een duurzaam merk opbouwen.

Hoe zijn wij je graag van dienst?

Spark denkt graag mee, omdat na meer dan 1000+ opdrachten in de marketing- en entertainment sector wij een goed beeld hebben bij wat werkt en wat niet. Bij veel opdrachtgevers, of dat nou een festival organisatie of een yoga school is, komen wij graag een keer langs om de strategie te bespreken en te bekijken wat we daar in kunnen betekenen. 

Omdat wij veel evenement organisaties bedienen is het voor ons tweede natuur om alle soorten content te produceren. Wij maken de de campagne beelden die gelden als Hero content, maar ook de kleine details die dan weer als Hygiene content ingezet kunnen worden. Een evenement wordt niet alleen als registratie vastgelegd, maar wij kijken ook met een marketing pet op. Hoe kunnen beelden ook voor commerciële doeleinden gebruikt worden. 

Campagnes

Voor een campagne en vaak dus de Hero content wordt groter uitgepakt. Er wordt een plan gemaakt, eventuele locaties en modellen gebeld en van te voren een moodboard gemaakt met hoe een campagne eruit komt te zien. Vaak zie je dat hier goed wordt samengewerkt tussen verschillende partijen. Dit lijkt soms overdreven, maar een enkele foto moet het hele verhaal kunnen vertellen. Kort gezegd: je hebt maar één kans om de potentiële klant te overtuigen.

Gepost op 17 december 2019 door Vincent

Het belang van Employer Branding De kracht van het Hero, Hub en Hygiene model

Case Studies

Blijf nieuwsgierig!

Een kijkje in onze keuken. Leer hoe wij van problemen uitdagingen maken.

Content Marketing

Content marketing is de nieuwe king! Het is de afgelopen jaren sterk in opkomst en een van de meest populaire marketingtrends van Nederland.

Lees meer