Voor KLM hebben wij afgelopen februari een high-end LinkedIn photobooth ontwikkeld. Vanuit Varinia Kolen (Via-V Events – Event manager voor KLM) werd de vraag voor een photobooth bij Spark neergelegd om medewerkers te enthousiasmeren voor een nieuwe profielfoto. Alle medewerkers konden zich tussen het plenaire programma simpel, snel en professioneel een nieuwe profielfoto laten aanmeten. Uiteindelijk hebben we in 2 dagen meer dan 300 medewerkers kunnen voorzien van een nieuwe profielfoto! Van de cabincrew tot het hoger management. Dit natuurlijk van de hoogste kwaliteit en met de grootste glimlach op het gezicht van de bezoekers.

Hoge kwaliteit op volle toeren

Varinia kwam met de vraag of wij ook profielfoto’s voor bijvoorbeeld LinkedIn konden schieten en wij gaan geen uitdaging uit de weg. Maar dan moet het wel goed gebeuren. Wij hebben onze studiolampen gepakt, onze achtergrond neergezet en een vleugje Spark meegenomen.

Hoe voeg je nou die Spark toe aan een product?

We hebben onze opstelling zo gemaakt dat we naast een goede foto ook een experience willen aanbieden. Snelheid is gewenst, maar dat betekent voor enkel de opdrachtgever dat er zoveel mogelijk mensen op de foto gaan. Wij proberen verder te kijken. Hoe maak je het nou echt leuk voor de bezoekers (en ook voor de mensen die op de foto gaan eng vinden)?

Meteen resultaat en een glimlach!

Door onze camera aan een groot scherm te koppelen, kan de gefotografeerde meteen meekijken hoe de foto eruit komt te zien. En dat is in de praktijk een groot succes! Bezoekers zijn ontspannen en de eerste foto geeft direct een indruk van het resultaat. In bijna alle gevallen met een oprechte glimlach. En precies naar die openheid en oprechte glimlachen zijn wij op zoek. En dat is wat je dan ook in het eindresultaat te zien krijgt.

Ook met goede coaching en een fijne sfeer op de stand zorg je ervoor dat iedereen ontspannen en op zijn allermooist op de foto te staan.

Individueel opgeleverd en AVG-proof

Veel bedrijven zijn heel erg spits op de nieuwe AVG-wetgeving. Voorheen zouden wij alle foto’s in een mooie galerij opleveren aan onze opdrachtgever en naar alle bezoekers versturen. Echter kregen wij de vraag van KLM of dit beter kon. Nu hebben we alle personeelsnummers laten koppelen aan de foto en alles met de hand verstuurd. Dit is heel erg inefficiënt, dus wij zijn aan meteen aan het ontwikkelen gegaan.

Wij hebben een app ontwikkeld waarin mensen hun e-mailadres (of in het geval van KLM personeelsnummer) kunnen achterlaten. Deze wordt dan meteen gekoppeld met de foto en na het bewerken en opleveren van de foto’s verzend deze app automatisch iedereen zijn eigen foto toe! Geen gedoe meer met lijstjes en koppelen van foto’s. Toekomst en AVG-proof dus!

Onze pas ontwikkelde app!

Features

Met onze app kunnen wij

  • White-label branding toepassen op de zuil
  • AVG toestemming vragen aan de gebruiker
  • automatische toevoegingen direct aanbieden (vb. @klm.com, scheelt namelijk enorm veel tijd)
  • foto’s individueel opleveren aan bezoekers!

Met deze features voldoe je aan alle AVG eisen, heeft iedereen zo snel mogelijk zijn/haar eigen foto en kan iedereen direct ermee aan de slag! Personal branding at it’s finest!


Ook een photobooth op jouw evenement?